Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 21, 2014

Testimony by Yosefina from Tawau



Shalom, nama saya Yosefina Fransiskus, berasal dari Timor Adonara, Indonesia, lahir di Tawau Sabah. Kehidupan saya sebelum dan selepas saya masuk program IKD adalah sangat berbeza. Sebelum ini saya langsung tidak mengetahui tentang Allah Bapa, Kristus serta Roh Kudus. Saya tidak tahu bagaimana berdoa, mengenal Firman dan kehidupan saya dipenuhi dengan masalah. Di samping itu saya juga tidak tahu bagaimana menghadapi dan menyelesaikan masalah saya. Saya hanya pendam segala-galanya di dalam hati saya. Saya jarang sekali pergi ke gereja kerana ibu-bapa saya juga jarang ke gereja.

Yosefina Franciskus
Setelah mengikuti program IKD, saya merasa kehidupan saya berubah jauh lebih baik. Saya dapat mengenal Allah Bapa, berdoa, dapat membaca dan menghayati Firman dan mengikuti Misa Kudus.

Masalah saya tetap jadi masalah, akan tetapi saya dapat menghadapinya dengan penuh keyakinan yang Tuhan ada bersama saya setiap kali saya menghadapi masalah. Saya sangat bersyukur kepada majikan keluarga saya kerana melalui pertolongannya, saya dapat mengikuti program IKD.


Sebelum ini saya juga seorang yang pemalu dan penakut, tetapi sekarang saya lebih berani kerana saya percaya Roh Kudus sentiasa memimpin saya. Saya tidak sabar lagi menunggu hari pembaptisan saya pada perayaan paska nanti.

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent