Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 22, 2014

Nelson Joseph IKD Telupid kini adalah saksi Kristus!

CALON INISIASI KRISTIAN DEWASA 2013 - 2014
NAMA    :  NELSON JOSEPH
UMUR    :  31 Tahun
Gereja St. Martin, Telupid


Shalom! Saya terpanggil untuk mengikuti IKD apabila ada keinginan untuk belajar lebih mendalam tentang ajaran Kristus walaupun saya dari BCCM tapi masih kurang pengetahuan tentang pengajaran Yesus.

Saya telah berkahwin dengan isteri saya dari Katolik dan pertama kali pergi ke gereja, saya mendapati banyak kebaikan untuk menjadi Katolik.
Walaupun banyak halangan terutama menghadiri setiap pertemuan namun saya dapat rasakan campurtangan Yesus hadir sehinggalah saya menamatkan sesi pembelajaran.
Selama mengikuti proses IKD, saya telah mengalami banyak pengetahuan tentang penyelamatan yang diberikan Tuhan dan pengertian yang lebih mendalam tentang Yesus.
Saya dapat merasakan bahawa kehidupan saya lebih bahagia apabila banyak belajar tentang doa dan dapat mengimani Yesus dalam kehidupan seharian.
Saya akan berusaha untuk mendalami iman saya selepas ini dan akan menjadi sebahagian daripada saksi Kristus. Amen

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent