Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 23, 2014

Joecarlner Dari St Martin Telupid Berjanji Untuk Terus Mengikuti Yesus

CALON INISIASI KRISTIAN DEWASA 2013 - 2014
NAMA    : JOECARLNER SALAM
UMUR    : 15 TAHUN
GEREJA : ST. MARTIN, TELUPID


Salam damai dalam nama Tuhan Yesus!
Sebelum saya belajar IKD, saya telah tersasar jauh dari jalan hidup untuk bersama Yesus. Namun setelah saya belajar IKD, ia banyak mengajar saya tentang rencana penyelamatan Tuhan dari pertemuan-pertemuan setiap minggu.

Kini, saya menyedari bahawa telah banyak kesalahan yang telah saya lakukan selepas upacara pertobatan dan saya berjanji untuk mengikuti Yesus. Ianya juga telah membuka hati saya lebih lebar untuk menerima segala kelemahan diri saya dan berusaha untuk memperbaikinya.

Pada saat saya dibaptis, saya dapat merasakan sesuatu yang sangat luar biasa terjadi pada diri saya. Fikiran saya lebih ringan dan kegembiraan yang tidak pernah saya rasakan selama ini. Terima kasih kepada para pembimbing kerana membawa saya menemui Juruselamat yang sebenarnya. Amen!

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent