Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 25, 2014

'Kini Saya Lebih Bersabar' - Gladys Liau dari St Dominic, Lahad Datu

Gladys Liau Pin Hui
Sebelum saya menyertai kelas IKD, saya sering juga ke gereja mengikuti ibu saya. Pada masa itu, saya hanya menyertai dan tidak memahami erti perayaan yang diadakan.
Selepas beberapa bulan, perasaan saya semakin ingin mengetahui lebih tentang misa kudus dan ingin mendalami pengetahuan Kristian. Kawan saya telah memberitahu saya tentang kelas IKD. Saya pun meminta tolong ibu saya untuk mendaftarkan saya di dalam kelas tersebut. Pada permulaan, saya berasa kekok dan segan. Walau bagaimanapun, semakin lama, perasaan itu hilang dan keakraban saya dan rakan-rakan menjadikan kami seperti sebuah keluarga.
Selain itu, saya juga berasa semakin dekat dengan Tuhan. Saya telah mempelajari banyak perkara yang telah mengubah hidup saya kearah kebaikan. Sebelum saya mengenal Kristus, saya seorang yang pemarah dan panas baran. Setelah saya mengenal Kristus, perlahan-lahan sifat saya semakin berubah menjadi lembut dan penyabar. Jika mempunyai masalah, saya lebih bersabar menanganinya dan berdoa kepada Tuhan. Bagi saya, berdoa merupakan cara terbaik untuk menenangkan diri dan membuatkan saya lebih rapat dengan Tuhan.
Saya sedar bahawa semakin saya dekat dengan Tuhan, semakin banyak cabaran yang menduga saya. Namun, saya percaya bahawa Tuhan mendampingi saya dan membantu saya dalam menempuhi cabaran yang menimpa saya. Saya tidak akan berhenti untuk mempelajari segala ajaran Tuhan dan akan berusaha untuk memperdalami lagi iman saya.
Setelah dibaptis nanti, saya sah menjadi Kristian dan pengikut Tuhan. Ini adalah pemulaan yang baru dalam kehidupan saya. Segala ajaran melalui SabdaNya akan saya cuba tanamkan dalam diri dan mengamalkannya dalam kehidupan saya.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent