Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 24, 2014

'Hidup Saya Lebih Beriman' ~ Donald Lim dari Gereja St Dominic, Lahad Datu


Donald Lim
Sebelum menyertai proses IKD, saya tidak mempunyai pengetahuan tentang Yesus. Hidup saya ketika itu kosong dan tidak mempunyai sifat cinta kasih sesama sendiri, cara hidup yang tidak mempunyai iman dan tidak mempunyai wawasan untuk berjaya. Setelah mengikuti IKD buat setahun saya rasa saya telah menjadi lebih matang, boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Yesus mempunyai rencana buat  kita untuk ke jalan yang benar menurut kehendakNya. Dengan cinta kasih melalui kekeluargaan tentang seseorang yang kita sayangi, seperti pemergian ibu saya, saat itu mata saya terbuka. Agama amat penting di kehidupan kita dalam apa juga keadaan, sihat maupun sakit. Ibu saya dibaptis dalam keadaan koma dan pada saat itu saya menangis dan berkata dalam hati kenapa harus ini terjadi. Sudah tentu segala yang berlaku, ada hikmahnya.
Permulaan hidup untuk mengenali Tuhan melalui IKD, saya mula mengikuti sedikit demi sedikit jalan Tuhan Yesus. Dengan mengikuti IKD saat itulah bermulanya saya didedahkan kepada pengenalan Tuhan Yesus. Hidup saya berubah menjadi lebih beriman dan tidak malu untuk mengenali orang yang ada di sisi kita. Selagi saya mempunyai iman, saya akan menjadi anak Tuhan.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent