Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 28, 2014

YouthPrepLink Batch 4 (Level 2) - Hari Terakhir

Tim Dokumentasi YPL
Peserta bersama Fr Sunny Chung
BUKIT GARAM : Hari ketujuh, Ahad 11hb Mei 2014 juga hari terakhir program YPL, dimulakan dengan "Body Prayer" sebagai doa pagi.  Misa kudus paskah minggu keempat telah dirayakan oleh Rev. Fr Sunny Chung. Beliau mengingatkan para peserta dan semua umat setempat tentang pentingnya untuk kita sentiasa teguh dalam iman agar tidak tergoyah dalam apa juga situasi. Bersempena dengan hari ibu juga, beliau menceritakan kisah tentang seorang anak yang angkuh dan malu terhadap ibunya yang buta. Apabila ibunya meninggal dunia, barulah si anak tahu bahawa, ibunya yang telah memberi matanya agar anaknya dapat melihat. Di akhir cerita tersebut, beliau menasihatkan semua belia untuk sentiasa menghormati dan menyayangi ibu mereka yang selama ini telah memberikan kita perlindungan dan cinta kasih sepenuhnya. 
Sloane Styne Joseph dari St. Martin, Telupid
Rosanne dari Holy Trinity, Tawau
Raynell dari St. Dominic, Lahad Datu
Michelle Cornelius dari Katedral St. Mary, Sandakan
Di akhir misa tersebut, Fr Sunny menyampaikan sijil penyertaan kepada semua peserta juga para fasilitator. Acara penyampaian sijil menandakan tamatnya kem program YouthPrepLink  Batch 4, Level 1 dan 2.  
Di sebelah petang, Kak Anna membuat perkongsian dan renungan dalam kumpulan besar untuk mengimbas kembali apa yang telah mereka perolehi selama seminggu di Bukit Garam. Ianya disusuli dengan sesi "Siapa Saya" berfokus ke perkongsian peribadi dan kumpulan dalam kumpulan kecil dan seterusnya dalam kumpulan besar. 
Pada sebelah malam mereka meraikan kesyukuran sempena dengan graduasi mereka. Program ini diakhiri dengan doa malam.

Sekali lagi, kami ingin mengambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada peribadi-peribadi seperti 'Orang Samaria yang baik hati' yang telah menderma makanan juga kewangan untuk membantu kami menjayakan program ini. Terima kasih dan Tuhan memberkati.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent