Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 17, 2017

PERSIAPAN MENUJU PENGANJURAN YOUTHPREPLINK BATCH 7 2017

Sandakan – Program Youth Prep Link (YPL) kini kembali. Program ini merupakan salah satu aktiviti tahunan yang dianjurkan oleh Komisi Kerasulan Belia Keuskupan yang dibantu oleh graduan YPL. Program ini, diinisiatifkan oleh Sister Gembala Baik dan selaras dengan Youth Prep Centre (YPC). Ini merupakan kali ke 7 program ini diadakan di Keuskupan Sandakan sejak tahun 2011.

(Perjumpaan bersama MPUK St. Peter Kunak)

Pada tanggal 29-31 Mac yang lalu, Komisi Kerasulan Belia Keuskupan bersama dengan beberapa graduan YPL telah melawat pusat level 2 dan dua tempat penjangkauan yang bakal dikunjungi pada hujung bulan April nanti. Tujuan lawatan adalah untuk melihat kawasan dan bertemu dengan MPUK di kawasan tersebut untuk meminta kebenaran mengadakan program YPL di tempat - tempat terpilih serta menegnal pasti keperluan-keperluan sepanjang level 2 semasa penjangkauan nanti. Penjangkauan pertama akan diadakan di St. Francis of Asisi, Pontian Lahad Datu dan penjangkauan kedua akan diadakan di St. Nicholas, Tampinau Lahad Datu.

(Bersama umat Pontian dan Tampinau)

Harapan graduan YPL adalah dapat bekerjasama dengan umat di tempat penjangkauan dan akan membuat yang terbaik agar semua berjalan dengan lancar menurut kehendak Tuhan. Manakala harapan umat di tempat penjangkauan adalah mereka harapkan semua berjalan dengan baik dan semoga umat di tempat mereka semakin terbuka hati untuk lebih melayani selepas penjangkauan itu nanti.


No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent