Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 19, 2015

PERKONGSIAN DARIPADA BRO. JUSTINE, Peserta Retret Tahunan OFS

Shalom dan salam damai! Tuhan Yesus beserta kita semua. Saya bersyukur dan berterima kasih kepada Tuhan kerana dengan rahmat dan kuasaNya, saya diberi kesempatan untuk menyertai Retret Tahunan Order Fransiskan Sekular (OFS).
Walaupun retret ini terasa begitu singkat, namun secara peribadi ia telah meninggalkan kenangan yang sukar dilupakan . Saya amat tertarik dengan sesi yang disampaikan oleh Fr. Micheal Teng (OFM). Selaras dan selari dengan tema pada tahun ini, ia membantu saya untuk menyesuaikan diri di dalam persaudaraan Fransiskan ini.
Saya juga merasa tersentuh kerena buat pertama kali, saya dapat melakukan doa ibadat harian bersama  keluarga Fransiskan dalam jumlah yang besar. Saya dapat merasakan kesatuan keluarga Fransiskan yang sangat utuh.

Pada malam "Franciscan Joy" iaitu acara kemuncak yang sangat menghiburkan. Setiap fraterniti dapat menunjukkan bakat dan anugerah masing-masing tanpa mengenal usia tua mahupun muda. Sekali lagi, saya merasakan kesatuan dan cinta kasih Tuhan dalam keluarga Fransiskan ini. Saya merasa sangat bersyukur dan berterima kasih kepada Tuhan kerana dapat menyertai retret ini. 

Semoga kita bertemu kembali retret tahunan 2016 di Labuan. 

"Great things have we promised, greater things are promised to us."

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent