Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, November 7, 2009

Bengkel Asas Penulisan dan Fotografi

Para peserta bengkel khusyuk mendengar ceramah

Sandakan (7 Nov): Seramai 40 orang peserta telah menyertai Bengkel Asas Penulisan dan Fotografi yang diadakan di Bilik Mesyuarat Diosis Sandakan, selama dua hari bermula pagi ini.

Dalam sesi perkongsian

Bengkel ini merupakan program pertama Diosis untuk memberikan pengalamam kepada ahli Komisi Komunikasi Sosial (SOCCOM) dalam penyampaian berita dan teknik fotografi yang lebih berkesan.

Bapa Uskup Julius Dusin Gitom dalam ucapan pembukaannya melahirkan keyakinan dengan adanya benkel ini akan memberi peluang kepada para peserta untuk mendalami teknik penulisan dan fotografi sebagai wadah untuk penginjilan dalam Diosis khasnya.


Sesi perbincangan

Bengkel ini telah diselaras oleh dua orang penceramah iaitu Lawrence John dari Pusat Komunikasi Cahayasuara Keuskupan Agung Kuala Lumpur dan Karen Kesawathany dari The Sun Daily, Kuala Lumpur.

Tukar pendapat

Kebanyakan para peserta yang menyertai bengkel seumpama ini buat pertama kali telah memberikan respon yang memberansangkan dengan pelbagai pertanyaan bagi setiap sesi.

Turut hadir ialah Francis Tan, Setiausaha Diosis dan Terrance Ngui ,Pengerusi SOCCOM Diosis. Para peserta terdiri dari tiga paroki iaitu St Martin Telupid, St Dominic Lahad Datu dan St Mary Sandakan.

Lawrence John mengambil kesempatan untuk menyampaikan dokumen berkaitan dengan SOCCOM kepada Bapa Uskup yang akan menjadi panduan kepada SOCCOM Diosis.


Sumbangan Lawrence Matusin

dan foto oleh Terrence

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent