Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 30, 2011

Final Day - Youth Alpha Leaders' Training Photos and Testimonies


很高兴的我可以在这里写我的感想。我非常的感谢Carol姐妹举办这次的Alpha Course让我们这些年轻人参加,也给机会我们更认识我们救世主-耶稣他为我们所做的一切。也非常的ChrisanneElaine姐妹来为我们讲座,让我们受益不浅。
在这次的Alpha Course中,我学习了不少的东西。这些东西是我一路以来是没有学习过。我学到一些在生活中要用到的东西。比如如何变成一位成功的领袖,如何和朋友做一个有趣的讨论和等等……这些都是很难在生活中学到的。尤其是在各组讨论的时候,让我可以认识到不同的朋友和互相分享自己的想法。然后,出去讨论的时候让我有很大的勇气在所有的人前面讲解。
最后,我很高兴的说我可以参加到这次的Alpha Course。让我认识到各种各样的东西。我希望Alpha Course可以再举行,让更多的年轻人可以参加及吸收这些让人受益不浅知识。谢谢


Sylvester Shang


很开心能参加Alpha Course, 刚开始的时候有点害怕,因为它主要使用英文沟通,但是在参加的过程中,我了解到,语言方面的问题不能阻挡我们更进一步认识耶稣。这个课程主要目的除了让我们更懂在生活上我们应该怎样活出一个真真的天主教徒,而且还教我们在生活上怎样做一个领导人,要知道一个人站在这么多人面前讲话是需要一定的勇气,感谢Alpha Course给了我们这样的一个机会!我希望在Alpha Course过后,所有的学员都能够把学到的东西实行于为教会服务。谢谢。

Vincent Hii



Youth Alpha is the most amazing course I have ever took part in. I learned a lot of things and had so much fun. I look forward to the next Youth Alpha course.

Jesper Vun













I love this course. It is so much fun. I'm glad that my cousin invited me there. If there is any other course next time, I would love to join.

Raynald Vun
















嗨!我是华文组的Thomas Ng. 我想这是我第一次参加以英文为主的 Alpha Course 吧!当我一听到要参加这讲座会时,心情非常的害怕和担心因为我的英文不太好,又怕听不明白又怕别人笑我。 所以都是抱着害怕的心态去。但是,当讲座会开始的时候,我真的明白讲师在讲什么,教我们如何作为一个好的领导人,做人的态度和很多从来没有学过的东西。当我讲话时,别人也不会取笑我, 这令我感到非常的高兴!在这讲座回历,我认识了很多朋友也希望在日后的日子里,大家可以多多合作。最后我要谢谢Chrisanne Chi, Elaine Teh姐妹来给我们那么好的讲座当然也不少了我们的 Ah Siau! 谢谢你们


Thomas Ng

感谢主!为期三天的少青启发训练课程终于圆满结束。
其实,在来之前本来还有些犹豫的。除了对这个启发课程毫无概念之外,刚好学校也有一个活动在这几天进行。但是,在主安排下,我还是选择来参与这个启发课程。
在这几天,除了认识来自各组的青年之外,也学到不少的宝贵知识。除了学习到如何为青年们进行一场精彩的讲座外,也学习到如何成为一个好的讲师。当然,最重要的还是为我走在信德的道路上注入强心针。
在此,借这个机会感谢主办当局以及讲师们的用心。也希望在接下来的日子,大家能保持联络。主佑平安!

Florence Lee


I remember that I asked Carol whether I could join the Youth Alpha as I am so “old” already, close to be a “Senior Citizen”… but Carol said “Just join lah, I will register your name”
Then after that, I decided to join the 2 ½ day training. 
And now, after having attended the training I am really looking forward to the next program and to be one of their team members.
Praise the Lord for His wonderful love that has bind us together!


Daisy Wong
Slide Presentations - input


 Listing down - What makes a live talk effective

 Group Presentations

 Preparing for a live talk.


Live talk practice

Activity  for live talk training

How to pray over for someone.
Practicing - Praying over

Preparation -  role acting using the given materials

          Group 1 - Drama

Group 2 - Drama

Listing names and praying for the people whom they would like to invite to join
the upcoming Youth Alpha Course.

Commissioning ( Can be done during the actual weekend away for the 10-week course)

Giving sharing about the Youth Alpha Leaders' Training



Arranged  by Shirley Joseph

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent