Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 1, 2010

KKD Merak merayakan Krismas dan Tahun Baru 2010



Sandakan : Lebih dari 100 ahli KKD Taman Merak hadir bersama merayakan Krismas 2009 dan menyambut Tahun Baru 2010 bertempat di rumah kediaman George Majawat, salah seorang pengasas KKD tersebut, semalam 31hb Disember 2009.

Juruacara yang berpotensi

KKD Merak yang ditubuhkan pada Januari 2007, adalah gabungan tiga taman perumahan yang berdekatan iaitu Taman Merpati, Rajawali dan Kenari yang terletak hampir 12 km dari Bandar Sandakan.

Matheus Sodomon, selaku Koordinator KKD tersebut, dalam ucapan alu-aluannya menyeru para umat Katolik setempat agar terus mengamalkan hidup berjiran berasaskan komuniti gereja awal yang membolehkan gereja berkembang dengan ikatan tali persaudaraan yang berterusan.


Fr Paul Lo, pembantu rektor Katedral St Mary, yang menyempurnakan majlis tersebut mengingatkan para umat agar sentiasa saling mendokong, membantu dan merancang bersama dengan berpusatkan kepada Allah demi memupuk semangat kekitaan. KKD membuka ruang dan peluang membantu seseorang berkembang dalam iman yang sememangnya adalah ‘cara baru menggereja.’

George Majawat, Penyelaras KKD Paroki, semasa ditemubual berkata bahawa beliau amat bangga dengan perkembangan KKD Merak dan dalam rancangan Paroki bagi tahun 2010, akan ditubuhkan KKD di Taman Fajar dan Mawar.

Menurut beliau seramai 30 orang pemimpin yang berpotensi telah dikenalpasti dan dilatih dalam pembentukan KKD. Kesemua pemimpin ini telah didedahkan kepada pemahaman secara jelas erti KKD serta cara memulakan dan mengekalkan KKD.

‘Semoga mereka akan menyahut kepada seruan Bapa Uskup Julius yang telah meletakkan KKD sebagai tunggak pastoral Keuskupan Sandakan.’


Acara-acara yang diadakan meliputi;

Persembahan koir
• Pertandingan tiup belon
• Ratu fesyen kanak-kanak
• Musical chair
• Cabutan tiket bertuah
• ‘Countdown’ untuk menyambut tahun baru 2010

Ratu fesyen KKD Merak

'Selamat menyambut Tahun Baru 2010'

Kenangi masa lampau dengan penuh kesyukuran, hargai setiap detik masa kini dan hadapi masa depan dengan semangat keyakinan.

Semoga Yesus Kristus, Tuhan yang mahakuasa bersama dan memberkati kami semua, sekarang dan sepanjang masa. Amen!

DS

4 comments:

  1. Tahniah kpd barisan AJK KKD Tmn Merak. Semoga menjadi teladan kpd umat kalian bahawa hidup berkomuniti membawa banyak manfaat. Selamat tahun baru!

    ReplyDelete
  2. zeal replica bags blog l9o89i1l35 replica bags wholesale india replica bags nyc replica hermes e2p25e1q02 replica bags cheap internet w9x01a6a46 replica louis vuitton handbags replica bags in uk b6p25t9c74

    ReplyDelete

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent