Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, May 1, 2020

Paroki Katedral St. Mary, Sandakan melancarkan Siaran Audio Rohani Secara Langsung


SANDAKAN: Sempena Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh Kerajaan Malaysia untuk mengatasi penularan jangkitan wabak COVID-19, Paroki Katedral St. Mary, Sandakan telah mengambil inisiatif untuk melancarkan satu siaran radio selama satu jam bermula 27 April 2020.

Paderi Paroki, Rev. Fr. David A. Garaman mengatakan bahawa ini bertujuan untuk menjangkau para umat yang tidak dapat berkumpul dan menghadiri misa kudus di gereja buat masa ini. Siaran ini memuatkan slot input rohani seperti pujian pagi, pewartaan injil dan renungan singkat terhadap injil serta doa umat. Pewartaan dan renungan injil disiarkan dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Fr. David berharap agar slot Bahasa Cina juga dapat disiarkan nanti.

Selain diselang-selikan dengan lagu-lagu rohani, slot 'santai' turut diselitkan iaitu umat mendapat peluang menghantar pesanan mereka untuk disiarkan. Umat juga amat dialu-alukan menghantar ciptaan atau versi 'cover' lagu rohani mereka sendiri untuk dikongsikan kepada para pendengar radio ini. Siaran ini akan berlanjutan sehinggalah tamatnya PKP ataupun mengikut keperluan dan situasi semasa.

Berikut merupakan komen di Facebook Page dari beberapa pendengar termasuk paderi dan umat-umat.

"Let’s all tune in ‘Listen Live’ for our Daily Reflections; Monday to Friday; 9:00am to 10:00am; click: bit.ly/themariansfm"
- Rev. Fr. David A. Garaman



Rev. Fr. David A. Garaman dan DJ Ewod (Seminarian Edward Yahan)
semasa sedang bersiaran langsung pada pagi ini.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent