Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 7, 2013

Hari Kelima - Youth Leader's Camp II 2013

Tim Dokumentasi

PEMIMPIN MUDA MELAFAZ IKRAR MEREKA

Tawau (27hb Januari 2013) : "Tuhan, bantulah saya untuk menjadi lebih setia dalam misi yang akan diamanahkan kepada saya oleh gereja-Mu dan menjadi peka terhadap bisikan serta bimbingan Roh Kudus dalam setiap langkah saya dalam mengerjakan misi-Mu. Semua ini saya berdoa dalam nama anak-Mu Yesus Kristus. Amin." 
Pemimpin muda mengangkat ikrar janji untuk melaksanakan tugas mereka dalam Misa Pengutusan pada hari terakhir YLC 2. Misa Pengutusan yang telah dirayakan oleh Msg. Nicholas Ong, yang mewakili Bapa Uskup, Julius Dusin Gitom, menyatakan bahawa pentingnya untuk orang muda berdiri dan membantu dalam pelayanan gereja. Tindakan pemimpin belia yang hadir pada hari ini diharap akan memberi inspirasi kepada kaum muda yang masih "tidur" agar dapat bangun bersama-sama melayani gereja mereka. 
Sebagai simbolik dalam Misa Pengutusan ini, setiap pemimpin belia diberikan salib sebagai tanda Pengutusan mereka sebagai rasul Allah. Suasana Misa Pengutusan pada hari ini dipenuhi dengan pelbagai emosi khususnya buat pemimpin belia yang memakai kemeja-t rasmi Youth Leader's Camp 2.
Peserta saling mengucapkan selamat tinggal kepada rakan-rakan dari Paroki yang berlainan. Walaupun hanya berkampung selama 5 hari 4 malam, namun ia sudah mencukupi bagi pemimpin-pemimpin muda kita berkongsi saat suka dan duka. Seorang demi seorang pemimpin muda meninggalkan dewan Paroki Holy Trinity Church Tawau, namun sesuatu yang pasti dimuka setiap peserta YLC 2 dipenuhi dengan semangat yang berkobar-kobar dalam memantapkan lagi pelayanan mereka di gereja mereka masing-masing. Semoga usaha Sdri Anna Teresa Peter Amandus, Koordinator  Kerasula Belia Diosis Sandakan dan timnya ini akan membuahkan hasil yang diingini seperti YLC 1 pada tahun 2012 khususnya buat manfaat Diosis Sandakan.

1 comment:

  1. Thumbs up to the documentation team. You did a great job by updating readers of the daily event. The postings are a great source of reference to upcoming young leaders in the future. To all involved in making YL2C a success, you deserve to be congratulated. Allow the fire in you to continue glowing and let it spread in your parish. God bless all young leaders in this Diocese of Sandakan

    ReplyDelete

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent