Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, July 10, 2009

PEMBERKATAN CHAPEL ST JOSEPH MEROTAI

Tawau : Mgsr Nicholas Ong, rektor Paroki Holy Trinity Tawau, telah menyempurnakan acara perasmian dan pemberkatan Chapel St Joseph, Merotai pada 26hb Jun 2009 jam 11.00 pagi. Beberapa orang ahli Majlis Pastoral Paroki dan Pelayan Ekaristi stasiluar turut serta dalam acara tersebut.

Bangunan Chapel ini menggantikan chapel yang lama yang pada mulanya adalah sebuah rumah kecil yang didermakan kepada Paroki Holy Trinity untuk kegunaan ibadat hari Ahad. Selepas beberapa tahun dan atas usahasama penduduk umat Katolik setempat berhasil menggantikan rumah tersebut sebagai satu bangunan yang selesa untuk menjalani Misa Kudus, servis ibadat sabda, dan lain-lain aktiviti berkaitan.


Chapel ini terletak di Kampung Jagung, lebih kurang 40 kilometer dari bandar Tawau dan mempunyai hampir 200 umat yang terdiri dari berbagai suku dan kebanyakannya adalah petani dan peneroka.

Sempena perasmian Chapel ini, juga diadakan Sambut Pertama Komuni bagi18 orang anak-anak sekolah minggu. Pada masa yang sama serta sebagai tanda perasmian, upacara penanaman pokok pine di perkarangan Chapel telah dilangsungkan yang disempurnakan oleh Msgr Nicholas dan Penyelaras Stasiluar, sdr. Francis Kamuntah.

Oleh : Soccom HTC Tawau

First Holy Communicants


Receiving The Body of Christ

Msgr. Nicholas planting a pine tree

Msgr & Organising Committee cutting cakes



Msgr welcoming the candidates
Ist Holy Communicants cutting cakes



Francis Kamuntah watering a pine tree

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent