Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, March 8, 2019

MAKAN AMAL PELAYANAN KATEKATIKAL PAROKI ST. DOMINIC

Laporan oleh : Mazdollyna Majalin Eborok
Foto oleh : SOCCOM Lahad Datu


LAHAD DATU – Pada 26 Januari 2019 yang lepas, Pelayanan Katekatikal Paroki St. Dominic telah menganjurkan makan malam amal bagi tujuan untuk mengumpul dana dalam membina dewan ibadat. 
Rev. Fr. Simon memberikan ucapan sekaligus merasmikan makan malam amal ini.
Program bermula pada jam 2.30 petang dan dianggarkan seramai 800 umat hadir untuk menyokong program kali ini. Majlis makan amal telah dirasmikan oleh Rev. Fr. Simon Kontou, Paderi Paroki St. Dominic, Lahad Datu. Encik Sebastian turut memberikan ucapan terima kasih atas dorongan dan kerjasama daripada ahli jawatankuasa dalam menjayakan makan amal tersebut.
En. Sebastian Francis memberikan ucapannya.
Di samping itu, pihak penganjur turut mengadakan pertandingan menari yang menampilkan beberapa kumpulan penari terdiri daripada Tampenau Crew, Epic wave, The blessed crew, Spirit Dancer, Voice at the Back dan Blink. Juara tarian telah dimenangi oleh Tampenau Crew dimana kumpulan ini terdiri daripada belia luarstasi Lahad Datu.
Selain itu, terdapat 45 orang umat Gereja St. Dominic telah memberikan ‘pledge' untuk dana bagi dewan ibadat gereja kita. Semakin ramai umat yang sedar akan kepentingan untuk sama-sama membangunkan gereja bagi keberkatan kita bersama dan ini cukup mengharukan.
Marilah bersama-sama dalam iman Katolik sentiasa menyokong akan usaha-usaha membina dewan ibadat ini. Semoga tujuan mulia ini diberkati selalu dan kepada semua umat, ribuan terima kasih diucapkan atas sokongan yang diberikan. Amen.

2 comments:

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent