Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, December 10, 2018

Program Ziarah dan Doa oleh KKD St. Benedict


oleh Lucy Francis

Sandakan: KKD St. Benedict yang dipengerusikan oleh Pn. Paulina Francis telah mengadakan “Program Ziarah dan Doa” di kediaman Pn. Lumbogoi (isteri mendiang Piling Odon) serta anaknya Pn. Dora Piling pada 25 November 2018 (Ahad).

KKD St. Benedict diwakili oleh  Paulina Francis, Encik Matius Sodomon dan isteri, Pn. Christina Lee, Encik Edysius Mijeh dan isteri , Encik Wislee Francis dan isteri,  Encik Michael Siak dan isteri, Encik Chia Thomas, Pn. Mary Paggiling dan Pn. Mariana.

Objektif utama program ini ialah mendoakan sesama kita sambil menyalurkan sumbangan kepada keluarga yang memerlukan.
Sumbangan yang disalurkan adalah berbentuk keperluan harian keluarga. Semua sumbangan datang daripada pihak individu dan keluarga-keluarga daripada KKD St. Benedict.
Program dimulai dengan suaikenal Pn. Lumbogoi disusuli dengan pengisian doa yang dipimpin oleh Encik Matius Sodomon. Pn. Paulina Francis, pengerusi KKD St. Benedict telah menyampaikan sumbangan kepada ahli keluarga tersebut. Program diakhiri dengan bergambar bersama.
Dalam lawatan yang singkat tetapi penuh makna ini bertepatan dengan Injil yang dipetik dari Mat 25:35-36 “Sebab ketika Aku lapar, kamu memberi Aku makan; ketika Aku haus, kamu memberi Aku minum; ketika Aku seorang asing, kamu memberi Aku tumpangan; ketika Aku telanjang, kamu memberi Aku pakaian; ketika Aku sakit, kamu melawat Aku; ketika Aku di dalam penjara, kamu mengunjungi Aku”. 
Bagi wakil keluarga yang dilawati iaitu Pn. Dora Piling dan seisi keluarganya turut mengucapkan jutaan terima kasih kepada KKD St. Benedict kerana telah mengunjungi keluarganya serta menyalurkan sumbangan yang diperlukan. Tuhan Memberkati. Amen!

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent