Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, June 28, 2019

Let's Hang Out bersama pelajar - pelajar St Mary's Hostel


Sandakan - Pada 16 Jun 2019 yang lalu satu program "Journeying with you" bersama dengan pelajar - pelajar Kristian St. Mary's Hostel Boys Sandakan. Tema bagi pertemuan pertama ini adalah “Let’s Hang Out!” yang menjadi titik permulaan bagi program ini.  

Ianya merupakan program kolaborasi singkat kerana hanya mengambil masa selama 3 jam di dalam setiap pertemuannya sebulan sekali di antara Komisi Kerasulan Belia Keuskupan Sandakan, Kerasulan Belia Paroki St. Mary’s dan staf St. Mary’s Hostel Boys. 

Objektif pertemuan adalah i. Membina hubungan persahabatan dan kepercayaan dengan para pelajar, ii. Mengetahui keperluan para pelajar dan tampilkan satu program yang sesuai bagi mereka (pelajar) pada bulan Januari 2020, iii. Agar pelajar dapat mengalami cinta kasih Kristus di sepanjang pertemuan (yang akan diadakan pada setiap bulan).

Seramai 40 pelajar berumur dalam lingkungan usia 13 hingga 17 tahun telah menyertai program yang bertemakan ''Let's hang out'' ini. Pertemuan yang pertama harus bermula dengan ice breaking, agar pertemuan - pertemuan akan datang persahabatan itu lebih akrab. Pertemuan seterusnya akan diadakan pada 6 Julai 2019. Dengan semangat keinginan daripada para pelajar untuk terus melanjutkan program seperti ini, telah memberikan suatu renungan yang seterusnya akan perjalanan iman sesama yang menarik, mendalam dan saling memerlukan di antara satu dengan yang lain tanpa mengira peringkat usia dan status masing-masing. 

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent