Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, December 10, 2019

Sambutan Hari Kesyukuran dan Ulang Tahun Kelahiran Kerasulan Wanita Katolik (KWK)

oleh Malia

Telupid: Pada 1 Disember lepas, Sambutan Hari Kesyukuran dan Ulang Tahun Kelahiran Kerasulan Wanita Katolik (KWK) Zon Pekan Telupid telah diadakan. Acara tersebut dimulakan dengan doa pembukaan yang dipimpin oleh Encik Lawrence Matusin.
Sukaneka KWK
Permainan rebut kerusi KWK
Pengerusi Majlis Pastoral Paroki Telupid, Roger Sebastian Enty dan Pengerusi KWK Paroki Telupid Puan Victoria Salati juga hadir dalam majlis tersebut. Puan Arina Anggatis selaku Pengerusi KWK Zon Pekan telah memberikan ucapan terima kasih atas semua komitmen yang telah diberikan bagi menjayakan semua aktiviti sepanjang tahun ini. Beliau juga berharap agar komitmen pelayanan dalam gereja dapat diteruskan pada masa yang akan datang. Sempena majlis kesyukuran ini, semua Ahli KWK telah memutuskan tema pakaian "Cowboy". 
Barisan para bapa yang hadir
Aktiviti yang telah dilakukan pada majlis tersebut adalah sukaneka, pertukaran hadiah dan pemotongan kek bagi simbolik untuk sambutan hari lahir serta kesyukuran pada bulan Januari sehingga Disember 2019. Para bapa juga turut menghadiri majlis kesyukuran tersebut dan sekaligus memberikan sokongan moral kepada Kerasulan Wanita Katolik khasnya bagi Zon Pekan Telupid. Majlis diakhiri dengan doa penutup oleh Encik Kianchong Jalani. 
Seramai 25 ahli kwk yang hadir
Pemotongan kek kesyukuran
Penyampaian hadiah kepada pemenang tema pakaian Cowboy iaitu Puan Helena Salati 

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent