Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, April 10, 2015

Perkongsian Daripada Sdra Raychell Roy. (IKD Katedral St Mary Sandakan))

Salam Kasih dalam Kristus!
Saya Raychell Roy, keturunan Murut dan berasal dari Sandakan. Berusia 30 tahun dan masih bujang.
Sebelum saya mengenali Yesus, saya seorang yang malas, suka membuang waktu dan tiada initiatif langsung. Hidup saya tanpa hala tuju. Saya mengaku bahawa saya jauh dari sempurna. Saya kerap membuat silap dalam hidup. Banyak berdosa yang menjauhkan diri saya dari Tuhan. Hidup saya dibanjiri dengan keraguan. Saya kadang-kala mengikut teman-teman ke gereja bukan dengan niat tulus, sekadar menghabiskan waktu.
Tuhan punya rencana bagi saya. Saya terpanggil untuk bertobat, mengakui kesilapan saya agar membaiki diri ke arah hidup yang kudus. Buletin yang saya baca setiap minggu, membuat hati saya terbuka sedikit demi sedekit untuk mahu mengenali Yesus dengan lebih mendalam.
Sepanjang berjalan bersama dalam proses IKD, pengetahuan saya tentang ajaran Katolik lebih jelas. Proses ini membuka ruang bagi saya berkongsi hidup saya dengan teman-teman-ku yang baru dikenali dalam pertemuan IKD setiap hari Minggu. Ini telah membantu saya bertumbuh dalam kerohanian dan memperkuatkan iman saya.
Bagi saya, Yesus adalah Tuhan dan Dialah Juruselamat kita. Saya ingin kekal di sisi Tuhan seperti dalam petikan Matius 12 : 50, 'Sebab siapa pun yang melakukan kehendak Bapa-Ku di syurga, dialah saudara-Ku.'
Kini saya lebih yakin melakukan sesuatu kerja untuk mencapai matlamat hidupku. Proses IKD telah menyedarkan saya bahawa tiada perkara yang mustahil bagi Yesus. Kita hanya perlu serahkan segala-galanya kepada Tuhan. Doalah selalu agar Tuhan akan merestui permintaan kami.
Saya berharap dapat menyertai koir agar talenta yang kecil ini dapat dikongsikan bersama dalam perayaan liturgi.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent