Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, April 11, 2015

PERKONGSIAN DARIPADA JAINIH BINTI UTTIN (IKD KATEDRAL ST. MARY SANDAKAN, SABAH)

(Sdri Jainih Binti Uttin 29 tahun, berbangsa Dusun berasal dari Lahad Datu. Sebelum ini dia seorang Kristian dari denominasi lain. Dia bekerja sebagai jururawat masyarakat dan telah menetap di Sandakan sejak tahun 2008). 

Saya ingin menjadi seorang Katolik atas sokongan dan dorongan dari tunang saya dan kawan-kawan IKD. Sebelum mengenali Yesus saya seorang pendendam, agak sukar memaafkan orang yang bersalah kepada saya. Saya akan menunggu peluang untuk membalas, biar sekali pun mengambil masa yang lama. 

Hidup sedemikian amat tertekan. Segalanya membuat saya tidak tenang. Perasaan ini merupakan satu beban hidup dan amat sukar dipikul. Saya perlu cari Yesus agar perjalanan kehidupan saya lebih selamat. Saya ingin mengenaliNya lebih dekat agar kehadiran Dia akan membuat saya bahagia.


Sepanjang perjalanan proses IKD saya terbuka hati menerima cara hidup mengikuti ajaran Katolik. Segalanya adalah baik dan benar. Jika dituruti tidak akan saya sesat dalam hidup-ku nanti. Petikan Sabda Yesus yang paling saya suka adalah Doa Bapa Kami (Matius 6 : 9 - 13). Yesus mengajar cara yang betul bagaimana harusnya kita berdoa. Yesus bagi saya merupakan Tuhan yang agung dan luar biasa.

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent