Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, November 10, 2011

Lawatan KBP St Dominic Lahad Datu ke Outstasi Sandau



Lahad Datu    -    Seramai 12 orang ahli Tim Kerasulan Belia Paroki St Dominic, Lahad Datu telah mengadakan lawatan ke salah satu outstasi iaitu Chapel St Petrus, Ladang Sandau pada 16 Oktober 2011. Lawatan ini bertujuan untuk mengenali belia-belia dan tim belia bagi oustasi ini. Ladang Sandau terletak di jalan Sandakan-Lahad Datu dan  perjalanan mengambil masa hampir sejam.
Nyanyian Lagu Pujian
Perkumpulan
Lawatan ini dimulakan dengan Ibadat Sabda yang di pimpin oleh Sr Slyvia fsic, dan disusuli dengan jamuan makan, nyanyian lagu-lagu pujian dan sesi perkongsian. Semasa perkongsian, para belia di outstasi ini dapat berinteraksi dengan lebih intim dan aktiviti belia yang telah dijalankan juga dapat merapatkan hubungan belia setempat. Selain itu, mereka juga berpeluang membincangkan kaedah kerjasama antara KBP dan Tim Belia setempat demi kemajuan dan kebaikan bersama.

Sesi Perkongsian



Tim belia outstasi Sandau berharap agar pada masa akan datang, TKBP akan lebih kerap mengadakan lawatan ke chapel mereka sekaligus membantu dan membimbing mereka dalam penganjuran aktiviti belia bagi pertumbuhan iman dan kesatuan di kalangan belia outstasi ini.

SOCCOM
Lahad Datu

No comments:

Post a Comment

CATHOLIC APOLOGETICS

New Advent